مالکیت فکری و صنعتی
نوشته شده توسط : faeghe

مالکیت فکری و صنعتی
علاوه بر توسعه و تشویق خلاقیت و نوآوری، حمایت از دارایی ها و حقوق مالکیت فکری و صنعتی، ایجاد آگاهی حساس و افزایش آگاهی در این زمینه برای سازمان های صنعتی، SME ها و مخترعینی که می خواهند در عرصه جهانی رقابت کنند بسیار حائز اهمیت است. عرصه این TTO نقش فعالی در ایجاد ساختارهای لازم برای حفاظت از مالکیت معنوی، افزایش تعداد اطلاعیه های اختراع و ایجاد فضای مناسب برای تجاری سازی اختراعات ایفا می کند.

TTO که رابط بین همکاری دانشگاه و صنعت است، در این مرحله مسئولیت بزرگی دارد. در روند همکاری که با امضای قرارداد محرمانه آغاز شد؛ این سازمان به محققان و مخترعان، همراه با "شرکای راه حل" خود، در بررسی پیش از غربالگری اختراعات محققان، تهیه پرونده های درخواست ثبت اختراع، تشکیل پرونده و پیگیری درخواست ها، و همچنین ارائه کمک های مالی و پشتیبانی های موجود که می تواند برای این فرآیندها استفاده شود، کمک می کند.

برای اطمینان از حمایت از دارایی ها و حقوق مالکیت معنوی، ابتدا باید ارزش های نامشهود آنها تعیین شود. پس از تضمین حمایت از حقوق مالکیت فکری و صنعتی، این ارزش‌های ناملموس دانشگاه‌ها، صنایع و بنگاه‌ها باید با استراتژی‌های آنها همراه شود. یکی از راهبردهایی که در رقابت جهانی برای صنعت و کسب‌وکار مزیت ایجاد می‌کند، مدیریت حقوق مالکیت معنوی خود است و دیگری پیروی از استراتژی‌های مدیریت نوآوری و مالکیت فکری رقبا است. TTO از مالکان و مخترعان پروژه در رعایت و پیگیری حقوق مالکیت معنوی و صنعتی حمایت می کند.

شما می توانید به خط مشی مالکیت معنوی، که در چارچوب استراتژی های توسعه یافته توسط "هیئت مالکیت معنوی" در دانشگاه Boğaziçi ایجاد شده و در حال حاضر در حال اجرا است، دسترسی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر..





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: